آموزش

راهنمای محاسبه سایز سوتین آنلاین

راهنمای محاسبه سایز سوتین آنلاین

ممکن است برخی از بانوان حتی با استفاده از تعداد زیادی لباس زیر، هنوز سایز دقیق خود را به درستی ندانند و هنگام خرید سوتین با مشکل مواجه شوند. دانستن این موضوع اهمیت زیادی دارد؛ زیرا با دانستن سایز خود می‌توانید سوتین متناسب با خودتان را انتخاب کرده تا هنگام پوشیدن آن، راحت‌تر بوده و دچار مشکل نشوید. به همین دلیل ما می‌خواهیم در این مطلب در مورد راهنمای محاسبه سایز سوتین آنلاین و نحوه اندازه‌گیری آن با شما صحبت کرده و نکات خوبی را در اختیارتان قرار دهیم. پس اگر شما نیز به کسب اطلاعات مفید در این زمینه علاقه دارید، لطفاً تا پایان مطلب ما را همراهی بفرمایید.

نکات مهم در محاسبه سایز سوتین

مهمترین نکته‌ای که خانم‌ها باید هنگام خرید لباس زیر و سوتین به آن دقت بسیاری داشته باشند، دانستن سایز و اندازه است؛ برای این منظور نیز باید بتوانند به طور دقیق سایز سوتین خود را اندازه‌گیری نمایند. قبل از انجام این اندازه‌گیری به این نکته توجه داشته باشید که سینه‌ها نباید خیلی در سوتین تحت فشار آزاردهنده قرار بگیرند و از طرف دیگر نباید در داخل کاپ سوتین خیلی آزاد و رها باشند؛ زیرا استفاده از سوتین‌های گشاد و شل در دراز مدت باعث افتادگی سینه‌ها، بد فرم شدن آنها و شل شدنشان خواهد شد. دقت داشته باشید که عدد به دست آمده در اندازه‌گیری سایز سوتین باید زوج باشد؛ در صورتی که هنگام اندازه‌گیری عدد فرد را به دست آوردید، می‌توانید کار را یک بار دیگر تکرار کرده و اگر باز به همان نتیجه رسیدید؛ به دلخواه خود یک عدد بزرگتر یا کوچکتر آن عدد را انتخاب نمایید. بنابراین هنگام اندازه‌گیری سایز خود این موارد را نیز در نظر داشته باشید.

نکات مهم در اندازه‌گیری سایز سوتین

اندازه‌گیری سایز سوتین

برای اندازه‌گیری سایز سوتین به اندازه‌گیری سه مورد احتیاج است که در این قسمت به بررسی هر دوی آنها می‌پردازیم.

به دست آوردن اندازه باند سینه یا زیر سینه: این اندازه را می‌توان بدون پوشیدن سوتین یا با پوشیدن یک سوتین معمولی که فاقد جک و اسفنج باشد، انجام داد. همچنین می‌توانید این کار را به کمک یک شخص دیگر انجام دهید. روبروی آینه به صورت صاف بایستید و دست‌هایتان را صاف در دو طرف بدن به صورت افتاده قرار دهید؛ بدن شما نباید خم شده باشد و سینه‌ها در حالت طبیعی خود باشند. با استفاده از متر از جایی که پایین‌ترین بخش سوتین قرار می‌گیرد، اندازه‌گیری نمایید. در این اندازه‌گیری باید دقت داشته باشید که همه چیز در حالت طبیعی باشد. اگر بدن شما نفخ دارد یا به خاطر تغییرات هورمونی سینه‌ها در پایین قرار گرفته‌اند، فعلاً اندازه‌گیری نکنید. متر را دقیقاً به موازات زمین از پشت خود قرار داده و اندازه را از جلوی بدن خود ببینید. توجه کنید متر نباید از پشت در بخش پایین‌تر یا بالاتری از بخش جلوی شما قرار گرفته و باید کاملاً در موازات هم باشد. بنابراین در نهایت متر باید به صورت دایره در زیر سینه شما قرار گرفته باشد. حالا اندازه به دست آورده را یادداشت کنید.

به دست آوردن اندازه باند سینه یا زیر سینه

اندازه‌گیری سایز دور سینه: برای انجام این کار باید بیشترین برآمدگی روی سینه را اندازه‌گیری کنید. برای این کار بدنتان را خم کنید، طوری که موازات با زمین قرار بگیرید. سعی کنید حالتی را ایجاد نمایید که سینه‌های شما در افتاده‌ترین حالت ممکن قرار بگیرند. متر را از پشت خود آورده و در وضعیتی قرار دهید که کاملاً در یک خط قائم روی نوک سینه‌ها قرار بگیرد و عدد به دست آمده را بر اساس اندازه‌ای که از نوک سینه‌ها ایجاد می‌شود، بنویسید. دقت کنید که هنگام این اندازه‌گیری نفس خود را حبس نکنید و از سفت کردن بیش از اندازه متر که باعث جمع شدن سینه‌ها می‌شود نیز اجتناب کنید. اگر یکی از سینه‌های شما بزرگتر از دیگری است، اندازه‌گیری را بر اساس سینه بزرگتر انجام دهید.

اندازه‌گیری سایز دور سینه

به دست آوردن سایز کاپ سینه: کاپ سینه در حقیقت حجم سینه را مشخص می‌کند. با دانستن این اندازه می‌توانید سوتینی خریداری کنید که کاملاً متناسب با حجم سینه‌های شما باید باشد تا در آن احساس راحتی کنید. برای به دست آوردن این عدد، اندازه زیر سینه را از اندازه دور سینه کم کنید.

از کجا بفهمم سایزم چند است؟

دقت داشته باشید که اعداد استاندارد جهانی برای سایز سوتین، بر حسب اینچ می‌باشند. در صورتی که متر شما این مقیاس را نداشت؛ می‌توانید بر اساس جدول‌های زیر، اندازه‌ خود را بر اساس سانتی‌متر مشاهده کنید.

باند سینه برحسب اینچباند سینه برحسب سانتی مترسایز سوتین
۲۸۶۸ تا ۷۴۶۰
۳۰۷۴ تا ۷۹۶۵
۳۲۷۹ تا ۸۴۷۰
۳۴۸۴ تا ۸۹۷۵
۳۶۸۹ تا ۹۴۸۰
۳۸۹۴ تا ۹۹۸۵
۴۰۹۹ تا ۱۰۴۹۰
۴۲۱۰۴ تا ۱۰۹۹۵
۴۴۱۰۹ تا ۱۱۴۱۰۰
۴۶۱۱۴ تا ۱۱۹۱۰۵
۴۸۱۱۹ تا ۱۲۴۱۱۰
تفاوت اندازه‌ها برحسب اینچتفاوت اندازه‌ها برحسب سانتی متراندازه کاپ
کمتر از ۱کمتر از ۲.۵AA
۱۲.۵A
۲۵B
۳۷.۵C
۴۱۰D
۵۱۲.۵E
۶۱۵F
۷۱۷.۵G
۸۲۰H

تفاوت سایز سوتین اسفنجی و معمولی

روش محاسبه سایز سوتین و اعداد به دست آمده برای پوشش سوتین‌های معمولی است. بنابراین بهتر است که با تفاوت سایز سوتین اسفنجی و معمولی آشنا بوده تا در صورت خرید لباس زیر دچار مشکل نشوید. بنابراین به صرف اینکه اندازه سینه مشخص شده است، اقدام به خرید سوتین‌های مختلف نکنید؛ زیرا هر کدام از آنها متریال‌های مختلفی در خود دارند. سوتین‌های معمولی پارچه‌ای و نخی دارای سایز استاندارد بوده و در صورت به دست آوردن اندازه روی سینه، زیر سینه و کاپ سینه می‌توانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. اما زمانی که شما با هدف بزرگتر نشان دادن یا فرم دادن به سینه به سمت سوتین‌های اسفنجی یا جک‌دار می‌روید، موضوع متفاوت می‌شود. در سوتین‌های اسفنجی یک لایه اسفنج درون کاپ است که باعث فرم‌دهی به سینه‌ها و مخفی کردن نوک سینه می‌شود. معمولاً این لایه اسفنجی ۲ تا ۳ سانتی‌متر قطر دارد. به همین دلیل اگر شما طبق سایز اصلی خود سوتین اسفنجی خریداری کنید، برای شما کوچک خواهد بود. بنابراین در صورتی که مثلاً سایز سینه شما ۷۰ باشد برای سوتین اسفنجی باید سایز ۷۵ را خریداری کنید. اگر سوتین اسفنجی دارای جک نیز باشد، باید دو سایز بزرگتر بخرید؛ چون جک سوتین یک لایه دیگر اسفنج دارد که در بخش‌های خاصی از کاپ به کار گذاشته می‌شود تا سینه‌ها را به طرفین یا بالا لیف دهد. اگر پس از خریداری سوتین با این روش باز هم برای شما اندازه نبود؛ می‌توانید از طریق تنظیم بند روی شانه و یا بند پشتی قزن سایز آن را درست کنید. سوتین اسفنجی و معمولی در طراحی کاپ با یکدیگر متفاوتند اما شما می‌توانید از طریق بندها و نکات گفته شده اندازه خود را به دست آورید.

نتیجه‌گیری

محاسبه سایز دقیق سوتین و لباس زیر اهمیت بسزایی دارد؛ زیرا سبب می‌شود هنگام خریدن سوتین محصول بهتر و درست‌تری را انتخاب کنید. سینه‌ها دارای حالتی بوده که می‌توانند درون کاپ فیکس شوند و در صورتی که سوتین کمی از اندازه یک سایز بزرگتر باشد، سینه به راحتی فرم استانداردی را به خود خواهد گرفت. در ایران اندازه سوتین‌ها بر اساس سایز اروپایی مشخص می‌شود که کمترین ناهماهنگی سایز را دارند. اما توجه داشته باشید در صورتی که از برندهای چینی خرید می‌کنید، حتما یک یا دو سایز بزرگتر سایز خود را خریداری نمایید. در آخر از صبر و توجه شما سپاسگزاریم. کف قیمت ها را در سوتین عمده ببینید.

سوالات متداول

۱_بستن سوتین تنگ در خانم‌ها چه عوارضی را دارد؟

سوتین‌های تنگ سینه‌ها را تحت فشار زیادی قرار داده و این فشار ممکن است به سیستم لنفاوی بدن و بافت سینه‌شان آسیب برساند و در صورت تداوم این اتفاق برای مدت طولانی، می‌تواند منجر به گردش خون ناکافی و در نتیجه ایجاد غده در سینه شود.

۲_سوتین‌ها چند نوع دارند؟

سوتین‌ها انواع متنوعی دارند و برخی از آنها شامل سوتین هالتر، یقه‌دار، حجم دهنده، پلانج، اسفنجی، اسپرت، فنردار، حاملگی، شیردهی، کش پهن و… هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *